Poradíme Vám, jak si takovou práci z domova dobře zorganizovat a zařídit tak, aby pro Vás takzvaný “home office” nebyl noční můrou, ale příjemná změna.
Důležité je dodržet pracovní režim
Vstávejte ve stejnou hodinu, tak jako kdyby jste vstávali do práce. Je důležité zachovat všechny návyky, na jaké jste byli zvyklí při chození do zaměstnání. Čili projděte svými ranními rituály a nalaďte se na pracovní vlnu.
Určete si svůj pracovní koutek a zpříjemněte si jej
Každý nemá k dispozici perfektně vybavenou osobní pracovnu, ale i tak si svůj prostor pro práci můžete kdekoliv vyčlenit. Pracovní koutek bude důležitým místem pro vaši práci, proto si jej vybavte podle svých potřeb.
Pro uložení dokumentů by se vám mohla hodit šikovná a prostorná komoda. Na praktickou polici umístěte své rozečtené knihy a květiny. Regál nebo rovnou knihovna vše pěkně zpřehlední.
Svůj pracovní prostor si zpříjemněte obrazem, květinami čí oblíbenou dekorací. Pohovka či sedací vak poslouží pro zasloužený odpočinek.
Nezapomeňte myslet na svá záda
Je třeba dbát i na své zdraví. Po několikahodinovém sezení na gauči by vám Vaše záda moc nepoděkovala. Je tedy na čase pořídit komfortní kancelářskou židli, kterou jistě rádi využijete při jakékoliv jiné práci u počítače i mimo pracovní dobu. S pořádným pracovním stolem vám půjde vaše práce doma od ruky.
Vymezte si jasnou pracovní dobu
Oddělujte práci a soukromý život. Nedělejte resty mimo svoji vymezenou pracovní dobu, nečtěte e-maily večer u filmu ani nekontrolujte stav objednávek v posteli hned po probuzení. Všechny tyto činnosti nechejte opravdu až na stanovený čas vymezený pro práci.